Bezienswaardigheden Voor de aankleding van de kerk werd een beroep gedaan op de Utrechtse beeldhouwer Friedrich Wilhelm Mengelberg, die drie altaren plaatste (het hoogaltaar, het Maria-altaar en het Jozef-altaar).Toen het hoogaltaar tijdens een hoogmis in 1893 in gebruik werd genomen, en pastoor Kortenhorst voor de eerste keer het drieluik opende, stonden de parochianen bovenop de kerkbanken om het schoons te kunnen zien.Tijdens de restauratie van 1965 werden de zijaltaren verwijderd. Het Maria-altaar in de linker kapel is in 2001-2002 gerestaureerd en teruggeplaatst. Op dinsdagavond 7 mei 2002 is het gewijd door pastoor Oscar Swijnenberg en tijdens een rozenhoedje in gebruik genomen.Op de plaats van het voormalige Jozef-altaar, in de rechter kapel, bevindt zich het schilderij ‘De aanbidding der herders’. Oorspronkelijk hing het in de schuilkerk, waar het deel uitmaakte van het hoofdaltaar. Het schilderij is gerestaureerd in 1996. In restauratie atelier Boticelli te Nijmegen, heeft de Italiaanse restaurateur Sergio Cecchi 2,5 jaar gewerkt aan de restauratie. Nadat veel latere en niet altijd deskundige toevoegingen waren verwijderd, bleek men het ontstaan van het schilderij 100 jaar vroeger te kunnen dateren. Het schilderij is niet gesigneerd, maar deskundigen menen te mogen concluderen, dat het een originele Hendrick Bloemaert is, geschilderd omstreeks 1670. Het ontstaan van het Maria-altaar heeft een interessante oorzaak. Kapelaan Huurdermaan vertelt rond 1909 het verhaal: ‘Bij de verbouwing van de pastorie had men op zolder een oud Mariabeeld en enige engelenbeeldjes gevonden. Vooral het Mariabeeld werd door kunstkenners als merkwaardig beschouwd. Passend bij dit beeld vervaardigde Mengelberg een altaar, dat in 1892 in de kerk werd geplaatst.Gaandeweg werd voor wat betreft het Mariabeeld gekozen voor een meer solitaire opstelling in de huidige Mariakapel naast het portaal.Dit middenstuk uit de communiebank, nu geplaatst aan de voorzijde van de altaartafel, is in 1929 vervaardigd door Jan Eloy en Leo Brom. Het was een geschenk van de parochie aan pastoor Sloet bij gelegenheid van zijn gouden priesterfeest.Op 17 december 2014 is de restauratie van het westraam voltooid. De figuur op een van de afbeeldingen was toch niet Cosmas of Damianus, maar hij zit wel in het raam, helemaal bovenin het puntje. Vanaf daar kijkt God op ons neer.Gods handelen: wijs- en middelvinger raken elkaar en steken recht vooruit. Ze staan voor de twee naturen van Christus, de goddelijke en de menselijke natuur. Duim, pink en ringvinger worden bij elkaar gehouden, het symbool voor de Drie-eenheid.Cosmas en Damianus